Неділя, 03 Грудня 2023 р.
Домівка » Головна » ЗАЯВА ПРО ВЧИНЕННЯ КРИМІНАЛЬНОГО ПРАВОПОРУШЕННЯ ПРИ ЗАКУПІВЛІ ШКІЛЬНИХ АВТОБУСІВ.

ЗАЯВА ПРО ВЧИНЕННЯ КРИМІНАЛЬНОГО ПРАВОПОРУШЕННЯ ПРИ ЗАКУПІВЛІ ШКІЛЬНИХ АВТОБУСІВ.

№ 106/3 від 01 листопада 2016 р.    

Голові Вінницької обласної ради Олійнику А.Д.                                

 Депутатам Вінницької обласної ради 7-го скликання.                                                                            

Копія: Президенту України Порошенко П.О.                                                                                    

Голові Вінницької ОДА Коровію В.В.

Національне антикорупційне бюро України.

Прокуратура Вінницької області.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1340-р «Про перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Міністерством освіти і науки на 2015 рік, та перерозподіл обсягу освітньої та медичної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам у 2015 році» для Вінницької області передбачено 36,6 млн. грн. для придбання шкільних автобусів на умовах рівного співфінансування (50 % - за рахунок залишків освітньої субвенції (36.6 млн.грн.), 50 % - за рахунок коштів місцевих бюджетів (23.0 млн.грн.), а всього на суму 59.6 млн.грн.

За умовами конкурсних торгів, органи місцевої влади мають керуватися фактором відповідності технічним характеристикам та ціни при прийнятті остаточного рішення.

Розуміючи етичну складову питання в контексті військової агресії Росії проти України, Міністерство освіти і науки України рекомендувало департаментам (управлінням) освіти і науки обласних державних адміністрацій (лист від 29 квітня 2016 р. № 1/9-218) під час проведення конкурсних торгів на закупівлю шкільних автобусів надавати перевагу транспортним засобам вітчизняного виробника.

Проте посадовці Вінницької області не дослухались не лише до вищевказаних рекомендацій МОН України, а й надали перевагу транспортним засобам, котрі не відповідають технічним характеристикам, а саме:

Сертифікати відповідності двигунів «Автодизель ЯМЗ 534230Е50» на автобусі «Мрія» не відповідають стандартам «Євро-5», і відповідно з 01.01.2016 р. автобуси з такими низькими показниками екологічних норм імпортувати в Україну заборонено. У всіх проведених тендерах участь приймали два підприємства – ТОВ «Інтер Авто-Трейдинг» та ПП «Аймакс-Груп», які пропонують виключно автобуси АС-Р 4234 «Мрія»,  виробництва харківського ТОВ «ВО «Авто-Холдінг». Обидві фірми є його дилерами.

На всіх тендерах у Вінницькій області переможцем стало підприємство «Інтер Авто-Трейдинг», яке пропонувало поставити автобуси за 1,2-1,4 млн грн.

Самі ж автобуси АС-Р 4234 «Мрія» виробляються на російському підприємстві ТОВ «Павловський автобусний завод», яке входить до сфери управління ТОВ «Російські автобуси – Група ГАЗ». Для розмитнення техніки на території України посадовці «ПАЗ» надають сертифікати з неправдивими даними. А саме, вказується, що їх техніка відповідає екологічним вимогам «Євро-5», а не «Євро-4», що є в дійсності.

Варто зазначити, що ціна продажу одного автобуса «Мрія» для місцевих органів влади Вінницької області становить від 1,2 до 1,4 млн гривень. Водночас протягом весни-літа 2016 року автобуси російського виробника ТОВ «Павловський автобусний завод», який отримує дотації та гігантські замовлення від російської армії, завозились до України за ціною від 555 до 610 тис.гривень, що, очевидно, за певних умов, дає підстави ставити питання про можливість використання демпінгової ціни на автобуси для удару по вітчизняних виробниках даної продукції, а також містити і корупційну складову для підкупу українських чиновників відповідальних за виконання програми «Шкільний автобус» в частині проведення та визначення переможців тендерів.

До таких висновків ми дійшли виходячи з факту визначення переможця конкурсних торгів, який отримав можливість отримати значні прибутки (на рівні 100%) за шкільні автобуси, які не відповідають технічним характеристикам щодо стандарту двигуна, а саме екологічним вимогам «Євро-5» - що свідчить про можливе самоправство та зловживання службовими та посадовими особами  Департаменту освіти і науки Вінницької ОДА (заступник голови Вінницької ОДА, директор Департаменту Івасюк Ігор Дмитрович),  відділів освіти райдержадміністрацій Вінницької області в інтересах ТОВ «Інтер Авто-Трейдинг», які закупили шкільні автобуси марки АС-Р 4234 «Мрія», адже вони ЗОБОВ'ЯЗАНІ діяти виходячи виключно з положень статті 19 Конституції України, яка зобов’язує органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України – однак, вищевказані посадовці, будучи службовими особами органів державної влади, а тому зловживаючи владою і службовими повноваженнями, вчинили дії на шкоду інтересам служби та держави Україна, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом правам, свободам та інтересам окремих громадян, державним і громадським інте­ресам – а тому просимо провести перевірку даної заяви про вчинення кримінального правопорушення при проведенні закупівель шкільних автобусів у 2016 р. щодо посадових і службових осіб Департаменту освіти і науки Вінницької ОДА, відділів освіти райдержадміністрацій Вінницької області, притягнути до відповідальності винних осіб, відшкодувати завдані збитки, вжити заходів до недопущення подібних злочинів.

 

Керівник Департаменту правової допомоги

та інформації Вінницької ОГО

«Народна Армія Спасіння Вінниччини»                                                      В.М.Іващенко   

 

 




© 2012-2019 Вінницька обласна громадська організація «Народна Армія Спасіння Вінниччини» | Всі права захищені.