Четвер, 07 Червня 2018 р.
Домівка » Головна » КРАХ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ В ГАЛУЗЯХ ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ.

КРАХ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ В ГАЛУЗЯХ ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я ТА ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ.

Станом на 12.05.2017 року, органи виконавчої влади на Вінниччині свідомо проводять державну політику  в галузях охорони здоров’я та фізичної культури і спорту, яка:

-  суперечить чинному законодавству й порушує конституційні права громадян;

- завдала збитків державі за 2016 рік (за найскромнішими підрахунками) більш як на 150 000 000 грн.

Суть цієї політики була висловлена 21 лютого 2017 року в публічному звинуваченні, кинутому директором Департаменту охорони здоров’я Вінницької ОДА Людмилою Грабович головному лікарю Вінницького обласного лікарсько-фізкультурного диспансера Сергію Чернишуку, що оскільки він працює по закону (за Статутом), то за це його потрібно звільнити. Працювати по закону сьогодні керівник комунального закладу не повинен. Головне його завдання – заробити якомога більше грошей на хворих. 

Напрямки цієї політики наступні:

1) Ігнорування нормативної бази  діяльності галузей охорони здоров’я та фізичної культури і спорту (невиконання законів, нормативних актів);

2) Тотальна комерціалізація діяльності державних та комунальних закладів охорони здоров’я та фізичної культури і спорту, що, за відсутності нормативної бази, веде до  функціонування цих галузей в позаправовому просторі.

Механізмом реалізації є змушування медиків (керівників комунальних закладів та їх працівників ) та спортсменів (керівників комунальних спортивних закладів, спортсменів, їхніх батьків) фінансувати функціонування вищевказаних галузей (матеріально-технічна база, лікувальний процес, тренувальний та змагальний процеси) за рахунок пацієнтів та самих спортсменів.

3) Намагання відчуження нерухомості комунальних медичних та фізкультурно-спортивних закладів області;

4) Безкомпромісна боротьба (переслідування, знищення) з незаконним використанням владних повноважень з тими керівниками, працівниками та громадськими активістами, які домагаються від влади реалізації державної політики в вищевказаних галузях в рамках чинного законодавства.

На підтвердження вищевикладеного наводимо конкретні факти.

1) За 2016-2017 рр. на фінансування галузі фізичної культури і спорту було незаконно витрачено  біля 50 000 000 грн.

 Відповідно до ст. 51 Закону України «Про фізичну культуру і спорт» зарахування дітей до дитячо-юнацьких спортивних шкіл, допуск до навчально-тренульного та змагального процесів здійснються лише лікарем зі спортивної медицини. Більшість учнів ДЮСШ такого допуску не має, тобто фінансування їх навчання та змагань є нецільовим витрачанням бюджетних коштів та такі дії несуть загрозу життю і здоров’ю дітей. 

  2) За 2016 рік через відсутність системи фізичної реабілітації в Вінницькій області стали інвалідами 6 523 особи, що завдало збитків бюджету в розмірі до 100 000 000 грн.  А враховуючи те, що, за розрахунками експертів, 1 грн. вкладена в систему реабілітації дає 9 грн. прибутку (виплата пенсій та оплата листків непрацездатності), ця сума може наблизить до 1 000 000 000 грн.

3) Відповідно до «Цільової соціальної  програми розвитку фізичної культури і спорту у Вінницькій області на 2016-2020 роки», затвердженою 4 сесією 7 скликання 11.02.2016 року № 49, Вінницькою обласною Радою було передбачено виділення 1 850 000 грн. для приведення матеріально-технічної бази Вінницького обласного лікарсько-фізкультурного диспансеру (єдиний спеціалізовоний заклад з надання лікарсько-фізкультурної допомоги) на 2016-17 рр. у відповідність до акредитаційних вимог. Головним розпорядником коштів не було виділено жодної копійки.

У відповідності до чинного законодавства організація матеріально-технічного забезпечення обласних  комунальних закладів охорони здоров’я покладена на Департамент охорони здоров’я Вінницької ОДА.

Натомість директор Департаменту охорони здоров’я Людмила Грабович і голова комісії обласної Ради Ярослав Хребтій 21.02.2017 року заявили, що головний лікар повинен формувати матеріально-технічну базу диспансера за рахунок благодійних внесків, а не забезпечувати функціонування закладу в межах Статуту та чинного законодавства.

 Крім того, Людмила Грабович вимагає від головного лікаря ВОЛФД Сергія Чернишука написати заяву про перемішення диспасеру з нині орендованих площ по вул..Грушевського, 2 у м.Вінниці - невідомо куди. Або негайно написати заяву про звільнення, оскільки він заважає виставленню на торги приміщення, яке орендує диспансер. І це при тому, що у Вінницькій області Вінницький обласний лікарсько-фізкультурний диспансер, всупереч вимогам ЗУ «Про реабілітацію інвалідів», всупереч наказу МОЗ України від 17.06.2014 р. за № 401 на сьогоднішній день є єдиним в області медичним закладом де медична допомога з фізичної реабілітації надається хворим на амбулаторному рівні, а отже при ліквідації диспансеру пацієнти не зможуть отримувати необхідну їм медичну допомогу на амбулаторному рівні. І це враховуючи і той факт, що на сьогоднішній день такої допомоги з фізичної реабілітації потребують 90% хворих, які пройшли лікування в стаціонарі.

Виходячи з вищевикладеного, ст..19 Конституції України, ст.51 закону України «Про фізичну культуру і спорт», закону України «Про реабілітацію інвалідів», листа Міністерства молоді та спорту України від 12.01.2017 р. за № 236/4.1., наказу МОЗ України від 28.10.2008 р. за № 614, наказу МОЗ України від 17.06.2014 р. за № 401 та реального стану порушення дотримання вимог законодавства України в питаннях забезпечення системи фізичної реабілітації хворих, в питаннях визначення придатності та допуску осіб до занять фізичною культурою і спортом, що носить системний характер у Вінницькій області та має ознаки кримінальних злочинів відповідальність за які передбачена за ст.137 («Неналежне виконання обов’язків щодо охорони життя та здоров'я дітей) Кримінального кодексу України, за ст.365 («Перевищення влади або службових повноважень») Кримінального кодексу України, за ст.367 («Службова недбалість») Кримінального кодексу України - прошу внести відомості по даній заяві про злочини службових та посадових осіб Вінницької ОДА до ЄРДР, провести досудове слідство  та притягнути винних до відповідальності згідно чинного законодавства.




© 2012-2017 НАС | Всі права захищені